پلاگین پنلینگ تولز (Paneling Tools) در راینو و گرس هاپر

در میان افزونه های نرم افزار راینو ، پلاگین پنلینگ تولز جزو برترین ها در پنل سازی پر سرعت و با دقت بالا محسوب می شود. این پلاگین را می توان چیدمان پارامتریک و طراحی سلولی شکل در پنل سازی پیشرفته سطوح دانست. سیستم کار در پنلینگ تولز بدین صورت است که یک سطح یا پوسته نربز به نقاط شبکه و چهار ضلعی (دو بعدی و سه بعدی) تقسیم بندی می شود و مدول و یا طرح مورد نظر با ابزارهای قدرتمند این پلاگین در میان نقاط شبکه چیدمان خواهد شد.

چینش در پلاگین پنلینگ تولز :

در چیدمان طرح های دو بعدی و مدو ل های سه بعدی می توان از طرح ها و مدول های پیشفرض پنلینگ تولز که در کتابخانه (مخزن) این افزونه است و جزو رایج ترین و پایه ترین طرح های چینش بحالت شبکه است استفاده کرد. همچنین می توان طرح و مدول دلخواه را به مخزن آن اضافه کرد و در پنل سازی ها از آن استفاده کرد. قدرت شخصی سازی فوق العاده قدرتمند این پلاگین از مزایای آن می باشد. قطعا می توان کلیه طرح ها و مدول ها را در سایر افزونه ها نظیر گرس هاپر و… مدلسازی کرد اما این نکته را باید در نظر داشت که سهولت در مدلسازی و سرعت در اجرا از مزیت هایی است که خواه ناخواه ما را بسمت پنلینگ تولز خواهد کشاند.

معنای لغوی پنلینگ تولز (Paneling Tools) :

ابزاری برای قاب سازی و کادر بندی است. پشتیبانی انواع پنل های دو بعدی و سه بعدی به شیوه های خلاق و حرفه ای در معماری و طراحی نماهای خارجی و داخلی از مزایای پلاگین پنلینگ تولز می باشد. طراحی پارامتریک پنل ها با تغییر هندسه آن ها از مدولی به مدول دیگر ، چیدمان رندوم مدول ها ، استفاده از Point ، Curve در شکل گیری و چیدمان مدول (طراحی با استفاده از نقطه و کرو جذب) ، بکارگیری چندین مدول دلخواه در پنل سازی ، استفاده از اضلاع چهارضلعی و ساخت قاب های پارامتریک ، چیدمان مدول ها بر اساس کنتراست رنگی تصاویر و… همگی از قابلیت های پنلینگ تولز در طراحی معماری و… است.

خواندن
پلاگین ویژوال آرک (Visual ARQ) و قابلیت های آن در نرم افزار راینو

شکل گیری پلاگین پنلینگ تولز :

پنلینگ تولز بوسیله خانم رجا عیسی (Rajaa Issa) از معماران سن دیه گوی کالیفرنیا ارائه شده است. این معمار در حال حاضر از توسعه دهندگان نرم افزار در شرکت مکنیل و همکاران می باشد. تسلط کامل این معمار به تولید و نوشتن طرح ها و الگوهای معماری و… در راینو و گرس هاپر بر همگان روشن است و یکی از بزرگترین مدرسین در زمینه طراحی مدول در این نرم افزار می باشد.

قابلیت و مزایای پلاگین پنلینگ تولز :

  • طراحی اسکچ ها و طرح های دستی در راینو و گرس هاپر
  • سرعت بالا در مدلسازی و پنل سازی
  • ارائه قدرتمند از طرح و ایده
  • فهم آسان از شکل گیری فرم و طرح هدف
  • و…

در دوره آموزش جامع این پلاگین به بررسی کامل ابزارها و تکنیک های آن می پردازیم و تسلط مدلسازی و پنل سازی سطوح به شیوه حرفه ای را تجربه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *